środa, 23 kwietnia 2014

Sztuka Urody - Kolor



"Sztuka Urody - Kolor" to tytuł poradnika z zakresu pielęgnacji urody oraz stylizacji wizerunku stworzonego przez Beatę Kozak - cenioną wizażystkę, stylistkę wizerunku oraz kosmetolog. Znajdują się w niej fachowe porady i odpowiedzi na najważniejsze pytania, tak by każdy mógł o siebie odpowiednio zadbać niezależnie od zasobności portfela.



 Poradnik opiera się na wyszczególnieniu 4 wzorców kobiecej urody: wiosna, lato, jesień, zima. O tym słyszała chyba każda kobieta :) Zajmują one 4 oddzielne rozdziały książki.  W obrębie każdej pory roku wyróżniono jeszcze kilka typów, które mogę znacznie różnić się od siebie potrzebami kolorystycznymi. Warto więc dokładnie zbadać jakim typem urody jesteśmy. Test do profesjonalnej analizy kolorystycznej stanowi ostatni rozdział poradnika. Składa się z 8 pytań głównych i wielu pytań pomocniczych - tak żebyśmy miały 100 %  pewność co do naszych odpowiedzi, bo często niektóre typy można łatwo pomylić z innymi. Mi wyszło, że jestem latem w typie oliwkowym :)



 Każdy z rozdziałów głównych (wiosna, lato, jesień, zima) zawiera identyczne podrozdziały. W pierwszej kolejności znajdziemy ilustracje i opisy poszczególnych typów urody, należących do danego działu. Zwykle są to 2-3 typy urody. Na przykład w przypadku wiosny to typ miodowy oraz orzechowy. Opis skupia się na przedstawieniu wyglądu cery, oczu, ust oraz włosów.



Następnie dla każdej pory roku opisano jak powinien wyglądać makijaż. Znajdziemy tu wskazówki jak dobrać podkład (jakie powinno być jego krycie, tonacja, jakich nazw kolorów powinnyśmy szukać) oraz odcień różu do policzków. Oczywiście są tu również wskazówki na temat doboru koloru cieni do powiek (akurat kolory, które uwielbiam doskonale pokrywają się z tymi pasującymi do mojego typu urody). Makijaż jest analizowany szczegółowo, więc porody dotyczą również tuszu do rzęs, ołówka do brwi, pomadek i lakierów do paznokci ( dotyczą one zarówno kolorystyki jak i właściwości produktu). Ten podrozdział jest bogato ilustrowany fotografiami kosmetyków marek MAC oraz JOKO.



 Dalej przechodzimy w tematy stylizacyjne. W pierwszej kolejności możemy przeczytać o idealnych kolorach, wzorach i deseniach. Paleta barw prezentowana jest w postaci malarskich kleksów. Nie zapomniano wspomnieć o doborze odpowiednich tkanin, z których wykonane są ubrania - ten podrozdział ilustrują zdjęcia z pokazów mody. Następnie poznajemy odpowiednie dla nas dodatki oraz biżuterię. Osobny rozdział poświęcono również doborowi okularów.



 Bardzo ciekawy rozdział to ten o metamorfozach. Zawiera przydatne wskazówki na temat korzystnych metamorfoz i tych, których lepiej unikać.Skupia się on głównie na zmianie kolorów włosów.



 Autorka nie zapomniała również o panach - wśród nich też występują te 4 klasyczne typu urody. Tu znalazły się porady stylizacyjne - dobór garnituru, koszuli, krawata, dodatków.



 Jak wspomniałam wcześniej ostatni rozdział został poświęcony testowi do profesjonalnej analizy kolorystycznej. Bardzo przydatna rzecz, bo nie zawsze jesteśmy tym typem urody, jaki nam się wydaje :)




Zapraszam na nowe konkursy na fanpage :)

KLIK



KLIK



KLIK










14 komentarzy:

  1. Mam ten poradnik ;) bardzo fajny , chociaż na razie tylko przejrzałam pobieżnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka, też ją mam. Dostałam na spotkaniu blogerek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam tej książki,a el po maturze zamierzam trochę poczytać więc może sięgnę także po nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale wspaniała ta książka!
    ♥ ♥ ♥
    całusy z Gdyni:*
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ kolorki :) Chętnie sama bym zapoznała się bliżej z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niee, jakoś tak po prostu siostra przywiozła chlebki, więc zjedliśmy żurek w chlebie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa sprawa, nigdy nie czytałam tego typu książek, ani porad dotyczących odpowiednich dla mnie kolorów - zawsze wybierałam po prostu to, co mi się podobało i co pasowało do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe pozycje ksiazkowe...ale nei znam zadnej...kiedy aj ost czytałam..powie mi ktos..chyba posty ostatnimi czasy najczesciej..wstyd :///

    OdpowiedzUsuń
  9. no a jak ty obeldnie przy tej ksiazce wygladasz to nie wspominalam.....rewelacja
    (sorki za błedy ale z tel pisze i mi bzdury widze wyszły troche )

    OdpowiedzUsuń
  10. Cute pics!


    Do you want to follow each other ?

    Kisses,

    Emily from PTT

    OdpowiedzUsuń
  11. Usta boskie, książkę pochłonęłam w jeden wieczór także polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Alicja Szpunar-Chyćko Zainteresowałaś mnie tą książką , tym bardziej ,że z Twojego opisu widzę,że bardzo dokładnie każdy typ urody jest omówiony. Nie znam tej książki, widzę ,że warto ją przeczytać ! :)

    OdpowiedzUsuń