wtorek, 11 lutego 2014

Koszula DIY


Kilka miesięcy temu kupiłam w second handzie jasną, dżinsową koszulę. Miała plamkę na plecach, która niestety nie zeszła w praniu. Stwierdziłam, że postaram się by plama znikła i  poeksperymentuję z wybielaczem oraz ćwiekami.




Do wybielania nie potrzeba nic oprócz miski,wody i wybielacza. Wybielacz jest niezwykle tani. Ta butelka kosztowała poniżej 3 zł, więc spokojnie można masowo wybielać ciuchy :)



 Na dno miski wlałam wody do wysokości ok. 2 cm. Dolałam butelkę wybielacza. Wszystko dokładnie wymieszałam, by obie ciecze równomiernie się połączyły.


Następnie zamoczyłam wybraną część koszuli. Plama była z tyłu koszuli, obok kołnierzyka, więc cała górna jej część musiała znaleźć się w roztworze wybielacza. Na zewnątrz został dół koszuli oraz część rękawów. Trzeba tu  pamiętać, że roztworem nasiąknie również część wystającego ponad ciecz materiału.



Materiał był jasny, więc koszula pozostawała w roztworze wybielacza przez około 2 godziny. Co jakiś czas dociskałam wypływające na powierzchnię fragmenty materiału.


Gdy koszula wystarczająco się rozjaśniła wyjęłam ją i kilkakrotnie wypłukałam.  Po czym wrzuciłam ją do pralki. Skrupulatne wypłukanie wybielacza jest niezwykle ważne, gdyż później mogą się pojawić żółte plamy, zwłaszcza po prasowaniu.


Koszula ładnie równomiernie się odbarwiła. Jej dół oraz mankiety pozostały ciemniejsze. Plama na plecach była jeszcze odrobinę widoczna. Zakryły ją ćwieki, które pojawiły się również z przodu nad kieszeniami.




fot. m4oz.blogspot.com


 KONKURS - wygraj legginsy 
KONKURS - wygraj bransoletkę Cocotier

38 komentarzy:

  1. Efekt boski ♥

    buziaki ♥
    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna koszula ! *-*

    OdpowiedzUsuń
  3. kurcze wcale nie widać że było z nią coś robione!! :0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie była to jakaś bardzo widoczna przeróbka :)

      Usuń
  4. Świetny efekt! Uwielbiam takie przeróbki :))

    OdpowiedzUsuń
  5. tak proste wykonanie a tak zajebisty efekt :) robiłam tak spodenki, takie fiy jest zajebiste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam tak jeszcze spódnicę, ale akurat wyszło okropnie :)

      Usuń
  6. Ta przeróbka wygląda świetnie! :)

    http://smileewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry pomysł, trochę pracy i koszula idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. plama musiała być niezła,że po wybielaniu jeszcze została :P
    a przeróbka jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie kompletnie nie wiem czym to mogło być poplamione, że w ogóle nie schodzi.

      Usuń
  9. Masz boski kolor włosów zazdroszczę.....;) Jak go uzyskałaś? Jak farbą? odezwij sie do mnie....;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta farba to L'oreal Preference, kolor Paprika :)

      Usuń
  10. Koszula wygląda świetnie, ale przyznaję, że nie mogę oderwać oczu od Twoich włosów :) Fantastyczny kolorek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ten kolor i ciężko mi było z niego zrezygnować :)

      Usuń
  11. Wyszło Ci bardzo ładnie :-)
    Efekt jest bardzo sympatyczny i pasuje Tobie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak ślicznie wyszła! W sumie to tylko tak pozornie go pokazałam, bo w sumie nie widać, co tam jest, ale na pewno jeszcze niejednokrotnie zdjęcie się pojawi;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapraszam na KKONKURS WALNETYNKOWY! Do wygrania super koszulki!

    http://stworzone-z-pasja.blogspot.com/2014/02/wielki-konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  14. tez muszę poeksperymentować z wybielaczem ;) świetnie Ci wyszło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Fajna zabawa i można uratować coś przed wyrzuceniem :)

      Usuń
  15. Super Ci wyszło ! Ciekawa jest teraz ta koszula :)

    http://magicznelegginsy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyszło ekstra! Uwielbiam rzeczy DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  17. efekt świetny, masz rewelacyjne włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie Ci to wyszło, mi brak wyobraźni do "eksperymentowania" z DIY. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawy pomysł !
    też bym chciała znaleźć taką koszule w sh :)

    endrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wygląda ta koszula :) ps. śliczny masz kolorek włosów! :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam koszule jeansowe <3 Fajny efekt uzyskałaś :-)

    www.japoneczkagirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Super pomysł. W nowej wersji koszula jest o wiele ciekawsza.

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny pomysł :) ja jeszcze nie eksperymentowałam z wybielaczem ale w tym roku chyba się to zmieni :)

    OdpowiedzUsuń